Andreea Marin Banica sustine un nou proiect special pentru Romania, CharityGift.ro
- 18.11.08
- 486
Se lanseaza Charitygift.ro, primul magazin online din România dedicat responsabilizÃÆrii sociale individuale sau „citizen social responsability”. Charitygift.ro este un proiect la care lucreaza o echipa de voluntari aflati in Bucuresti, Sibiu, Iasi, Timisoara, Constanta precum si alte orase din tara si care isi propune transformarea actelor de caritate din actiuni cu caracter exclusivist in activitÃÆti comune, uzuale, la care poate avea acces oricine, oricând, singura conditie fiind conexiunea la Internet. Site-ul se lanseaza in versiune BETA.
Proiectul este sustinut de Andreea Marin Banica cunoscuta pentru implicarea sa extrem de activa in campaniile umanitare din ultimii 15 ani.
„M-a impresionat vointa voluntarilor de a-si pune timpul, priceperea, relatiile la dispozitia acestui proiect care a insemnat luni intregi de efort considerabil, de studiu si creativitate si de aceea m-am alaturat lor, mai cu seama ca vad potentialul acestui site caritabil. E la indemana oricarui om care are acces la Internet sa cumpere ceva ce ii este necesar fara sa mearga la un magazin traditional, ci de la el de-acasa, stiind ca printr-un singur click poate oferi un ajutor fara un efort financiar suplimentar din partea sa”, declara Andreea Marin Banica.
Actele de solidaritate, filantropie, in ciuda importantei lor, sunt cu mult restrânse din cauza unor factori precum: imposibilitatea participÃÆrii omului obisnuit la o galÃÆ de caritate sau implicÃÆrii sale in campanii de CSR, asteptarea pânÃÆ in luna mai pentru a putea directiona 2% din impozitul pe venit unei cauze umanitare, birocratia care insoteste acest demers. Charitygift.ro isi propune sÃÆ inlÃÆture aceste impedimente prin lansarea un magazin online cu diverse produse, a cÃÆror contravaloare va fi directionatÃÆ, total sau partial, catre una sau mai multe dintre urmatoarele cauze, in functie de alegerea furnizorului si a cumparatorului: social, sanatate, protectia mediului, protectia animalelor, minoritati, arta – cultura, educatie.
„Procentele pe care furnizorii le doneaza variaza intre 5% si 50%. Avem si cazuri in care se doneaza valoarea totala a produsului vandut prin CharityGift.ro. La aceasta ora in Romania se inregistreaza peste 12 milioane de utilizatori de Internet. Daca macar 1 din 10 ar comanda un produs care contine o donatie de 5 lei am genera cu 1 milion de euro mai multi bani pentru cauzele umanitare din Romania” , declara Nicoleta Talpes, initiatorul proiectului CharityGift.ro.
Charitygift.ro nu intermediazÃÆ vânzÃÆrile si nu percepe niciun comision de la furnizori, cumparatori sau beneficiari. Produsele sunt vandute la aceeasi valoare la care se pot gasi si in magazinele furnizorilor numai ca de aceasta data, un procent din valoarea produsului vandut prin intermediul CharityGift.ro merge catre o cauza anterior selectata de furnizor. CharityGift.ro oferÃÆ o platformÃÆ pentru expunerea produselor si suport informational pentru vânzÃÆtori si cumpÃÆrÃÆtori.
„Diversitatea produselor este una dintre prioritatile noastre pentru aceasta perioada si speram ca in scurt timp sa avem cat mai multi furnizori si odata cu ei o gama cat mai larga de produse pentru a putea genera cat mai multe tranzactii. Desi poate parea o afirmatie indrazneata, ne propunem sa devenim un ebay caritabil.” declara Talpes.
De asemenea, Charitygift.ro permite accesul la o bazÃÆ de date consistente de ONG-uri, facilitând vânzÃÆtorilor si cumpÃÆrÃÆtorilor demersul complicat de a alege destinatia actelor caritabile.
Charitygift.ro a creat si o secÃ
£iune specialÃÆ dedicatÃÆ fundatiilor cu ateliere lucrative, în cadrul cÃÆrora beneficiarii lucreazÃÆ manual diverse obiecte artizanale. Acestea îÃ
Ÿi propun spre vânzare propriile produse, încasÃÆrile revenindu-le in totalitate, condiÃ
£ie vitalÃÆ pentru continuarea activitÃÆÃ
£ii lor. Orice fundatie care are astfel de ateliere lucrative isi poate pune in vânzare produsele prin Charitygift.ro.