Calendarul Lavazza 2010, de Miles Aldridge
- 22.10.09
- 728
Pentru cea de-a optsprezecea editie a calendarului, Lavazza a ales o prezentare artistica noua, o sinteza perfecta intre fotografie si muzica: dialogul direct, care nu mai are nevoie de traducere.
Acest vesel si surprinzator calendar a fost realizat de catre influentul fotograf britanic Miles Aldridge, care a ales 7 imagini memorabile pentru a reprezenta cele 12 luni ale anului 2010.
Cea de-a optsprezecea editie a calendarului prezinta sase dintre cele mai faimoase modele din lume, insa pentru prima data in istoria calendarului Lavazza, vedeta este muzica italiana: ambasador international pentru talentul, optimismul si stilul de viata italian.
Pentru The Italian Espresso Experience 2010, Lavazza a ales combinatia perfecta dintre doua arte cu impact imediat: muzica si fotografia. Desi sunt multe si variate diferentele dintre cele doua, amandoua au calitatea de a transmite emotie in mod direct, nemediat.
Va’ Pensiero, Guarda Che Luna, ‘O Sole Mio, Con Te Partirò, Baciami Piccina si Nessun Dorma : sase cantece fara varsta, cunoscute in toata lumea. In ton cu fotografia colorata preferata de Aldridge, cu tuse abstracte si puternice, interperetarea data celor sase piese in calendarul Lavazza reflecta ceea ce criticii au denumit “stilul Futuretrò” al lui Aldridge. Culorile fluorescente se imbina pentru a da o stralucire futuristica imaginilor create de el, in timp ce subiectele captate aici sunt surprinzator de retro. Stilul inovator al lui Miles Aldridge este destinat sa isi puna amprenta pe scena aristica contemporana. Lavazza a ales inca o data sa-si exprime preferinta pentru inovatie, continuand sa gaseasca noi modalitati de a exploata relatia dintre tematica si imagine.
In fotografii, cantecele prind viata prin aparitiile unor top modele din lumea internationala a modei si din show bizz: Bianca Balti, Georgia Frost, Lydia Hearst, Daisy Lowe, Alexandra Tomlinson si Alek Alexeyeva.
Decorurile pentru cantecele clasice alese de fotograf impreuna cu Lavazza sunt create de Aldridge la Cinecittà, intr-o atmosfera teatrala, in care a imortalizat pe pelicula cele sase modele timp de o saptamana, in luna aprilie. Studiourile de film din Roma, locul in care s-au nascut cateva dintre cele mai bune filme create vreodata, au fost transformate intr-un peisaj imaginar, de vis.
Ca privitor, calendarul Lavazza 2010 te seduce imediat prin contrastul de culori creat de Aldridge si te atrage prin starea de spirit surprinzatoare, optimista pe care o induce fotograful. Ca si Lavazza espresso, culorile au o energie care inunda povestea din fiecare fotografie in parte – si fiecare cantec.
Fotografiile din calendar emana o atractie care devine si mai mare pe masura ce se descifreaza sensurile ascunse in ele. Impactul lor este direct si nemediat, menit sa produca o bucurie fara efort, apreciere fata de stilul inovator, indemnand la un dialog deschis, sincer.
“Pentru mine, acest proiect este in parte despre Fellini,” commenteaza Miles Aldridge pe platoul de filmare al Calendarului Lavazza si continua: “Am simtit povesti adevarate in spatele muzicii, al melodiilor, ariilor italiene: povesti despre izbanzile asupra necazurilor vietii, povesti despre reusite, povesti dulci-amarui de dragoste. Mi-am adus aminte de personajele si povestirile din filme precum La Strada si La Dolce Vita”.
Francesca Lavazza, Director Corporativ de Imagine Lavazza Group si un sensibil observator al scenei artistice internationale, comenteaza: “A doua oara in acest an Miles s-a dovedit a fi o alegere naturala, dupa ce ne-am decis asupra temei. Cautam un artist al carui stil si abordare ar putea scoate la iveala geniul muzicii italiene, latura ei vesela si pozitiva.”
Francesca a adaugat: Ca intotdeauna, nu ne-am facut griji in privinta nationalitatii fotografului, pentru ca arta, ca si cafeaua, vorbeste un limbaj universal. In ceea ce priveste arta fotografica, ea poate fi inteleasa de oricine atunci cand artistul este indeajuns de sensibil pentru a aborda pana si cel mai “frivol” subiect cu talent si profunzime” si a concluzionat: “Iubim cu totii extrem de mult subiectul acesta, „spiritul italian”, pentru ca acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa aducem in lumina cultura noastra. Muzica italiana este un element al ei care ne face importanti in intreaga lume.”
Astfel, nu intamplator, in acest an Lavazza si-a ales un partener extraordinar, care sustine conferintele de presa si petrecerile de lansare: Marco Castoldi, alias Morgan. Cu ceva timp in urma, Morgan a initiat programul de redescoperire a muzicii italiene, a imprimat un CD care astazi se dovedeste a fi un mare success. Dupa cum spune si el: “Cantecele italiene au facut Italia foarte bine cunoscuta in strainatate si ne-au exportat creativitatea. Chiar mari artisti internationali ca Elvis Presley - It’s Now Or Never (‘O Sole Mio) - au recunoscut forta muzicii italiene si au contribuit la notorietatea scenei muzicale italiene.”
Morgan a adaugat: “Am fost fericit sa lucrez la acest proiect pentru ca eu sustin Lavazza in decizia de a face ca mare parte din mostenirea muzicala a Italiei, cantece care inca mai sunt ascultate peste tot in lume, sa isi recastige locul in lume, si de a reda muzicii italiene vocea care i se cuvine pe scena internationala..”
An dupa an, calendarul Lavazza continua sa atraga un numar crescut de colectionari si fani care astepta cu nerabdare avanpremiera, ca sa isi poata adauga fotografiile si impresiile pe internet (chiar daca fotografiile de culise sunt afisate pe web de aproape o luna si dau o idee despre cum va arata noua editie).
In istoria sa de optsprezece ani, calendarul Lavazza a folosit diverse stiluri artistice. In editia din 2002, David LaChapelle a abordat culorile intr-un stil inovator, lansand acest calendar intr-o noua dimensiune artistica, cu un element solid de cercetare si inovatie.
Acum, aflat la cea de-a optsprezecea editie, Calendarul Lavazza a devenit un reper major pentru cei care iubesc fotografia de autor si continua sa reflecte stilul de viata italian, in variatele lui nuante si expresii.