Despre ce vorbesc femeile la bere? Dar barbatii?
- 18.12.14
- 1014
Comunicat de presa
„La bere” – un teritoriu de autenticitate, relaxare si conversatie, comun pentru femei si barbati
Un studiu calitativ realizat de UNLOCK Research pentru Asociatia Berarii Romaniei aduce noi informatii despre perceptiile pe care femeile si barbatii din Romania le au asupra iesirilor la bere si comportamentul lor in astfel de ocazii. Cercetatorii au stat „la o bere” cu ambele tabere si au aflat ca si femeile, nu doar barbatii, prefera sa se relaxeze savurand o bere iar discutiile din jurul paharelor de bere sunt mai apropiate ca arie de interes decat am crede.
Ce ne asteapta in spatele unui “hai la o bere”
In ceea ce priveste temele de conversatie abordate, „la o bere” afli ce-au mai facut prietenii tai, ce mai e nou si ce mai facem saptamana viitoare. In top 5 discutii la bere pe care le regasim atat la mesele doamnelor, cat si langa berile domnilor, se afla:
1. povestirea/ rememorarea unor intamplari din trecut
2. planurile de viitor, mai ales cele ce au legatura cu urmatoarele vacante sau concedii
3. discutiile despre bani si locul de munca
4. subiecte din agenda politica
5. intamplari recente
Desi subiectele dezbatute de femei si barbati sunt asemanatoare, exista o diferenta de abordare, femeile preferand sa disece mai mult subiectele si sa intre in detalii.
Despre ce vorbesc femeile la bere?
Relatii, machiaj, tratamente cosmetice si retete culinare. Asa cred domnii ca decurg discutiile atunci cand fetele ies la o bere. Tot ei cred ca in general doamnele si domnisoarele vorbesc mai degraba despre nemultumirile din ultimul timp si se intalnesc ca sa se planga unele celorlalte.
In realitate, femeile abordeaza o varietate de subiecte: discutii despre colegi, despre viata de zi cu zi sau despre partener, despre ce mai e nou, dar si despre ultimele stiri din domenii de interes comun pentru ele, cum ar fi moda. Totusi, discutiile intre femei sunt mult mai detaliate si mai intime, ele fiind mai dispuse sa asculte, sa-si afirme parerile si sa dea sfaturi.
Dar barbatii?
Stereotipuri exista si de cealalta parte a baricadei. Intrebate ce cred ca discuta baietii la bere, doamnele spun ca subiectele predilecte sunt fotbalul, gadget-urile sau jocurile si “alte femei”, totul intr-o atmosfera dominata de incercarile fiecaruia de a se lauda cu propriile succese si a incerca sa se impuna in fata celorlati.
Barbatii au marturisit insa ca subiectele lor de discutie variaza: de la viata de zi-cu-zi (legate de job, casa) pana la sport sau politica.
Rezultatele arata ca la masa unor barbati care au iesit la bere discutia e inceputa de cel ce a convocat intalnirea, pe cand la o iesire a fetelor conversatia va fi demarata si monopolizata de cea care are cele mai multe lucruri noi de povestit.
„In ciuda prejudecatilor, femeile pot savura in voie o bere alaturi de barbati, pentru ca au cu siguranta subiecte comune de discutie. Deosebirile intervin insa la nivel de atmosfera a conversatiei si de ritual – barbatii prefera sa pastreze un nivel scazut de complexitate al discutiei, dar animat si foarte expresiv in gesturi de solidaritate si confirmare (se ciocneste mult, se ureaza, se imbarbateaza, etc.). Femeile, pe de alta parte, se concentreaza mai mult pe nuantele relatarii decat pe eveniment in sine. In jurul unei beri insa, barierele de gen, varsta sau clasa se estompeaza, iar discutia curge mult mai natural”, declara Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.
Femeile participante la studiu spun ca berea este o alegere care tine chiar de placerile lor autentice, de momentele de relaxare cand nu incearca sa demonstreze nimic celor din jur.
In cazul barbatilor, acestia spun ca berea este intrinseca iesirilor in oras, fiind un simbol al relaxarii si al momentelor placute petrecute cu prietenii.
„Berea este o bautura perfect adaptata societatii moderne si are chiar valente de toponim – “iesim la bere” este una dintre cele mai des folosite expresii pentru denumirea unei intalniri intre prieteni. Mai mult, contrar preconceptiilor, si femeile ies la o bere, nu doar barbatii. Pe langa faptul ca, dupa cum releva chiar studiul, un pahar de bere naste in jurul lui conversatii interesante, berea este o alegere preferata de femei si pentru ca este o bautura fabricata exclusiv din ingrediente naturale, cu un continut caloric scazut care le ajuta sa isi mentina silueta”, declara Constantin Bratu, Director General Asociatia Berarii Romaniei.
Studiul UNLOCK Research este o cercetare calitativa de insight, desfasurata in perioada septembrie – octombrie 2014, in Bucuresti si a presupus realizarea a 12 interviuri etnografice, in doua etape – acasa la respondent, respectiv in timpul iesirii „la bere” cu prietenii respondentilor in localurile lor preferate. Interviurile au fost realizate cu femei si barbati, consumatori frecventi de bere, ocazionali sau ne-consumatori de bere, cu varste intre 25 si 35 de ani.
Campania „Iubesc Berea”
Cercetarea face parte din campania „Iubesc Berea”, lansata de Asociatia Berarii Romaniei.
Desfasurata sub un slogan care rezuma atitudinea consumatorilor de pretutindeni vizavi de bere - Iubesc Berea -, campania reprezinta un demers in premiera, initiat pe termen lung la nivel european, Romania fiind prima tara care a adoptat si lansat aceasta campanie, coordonata de catre Berarii Europei.
Campania si-a propus sa aduca in prim plan calitatile berii si sa promoveze un consum moderat si responsabil de bere ca fiind parte a unui stil de viata modern, echilibrat si activ.
Prima faza a campaniei aduce in prim-plan perceptiile feminine legate de bere, iar executiile creative prezinta femeia in contexte diferite, surprinsa in acelasi moment, cel in care savureaza un pahar de bere. Este acel moment al zilei in care femeia prefera sa fie pur si simplu autentica, in acord cu ea insasi, alegand sa faca ce ii place: sa savureze o bere.
Vizualurile campaniei propun o adevarata introspectie in gandurile femeii, impartasind tuturor punctul ei de vedere si creand o legatura emotionala intre bere, stilul ei modern de viata si atitudine.
Campania consta intr-un demers pe termen lung si include deopotriva componente de PR si ATL – TV, print si online.
Atat in Romania, cat si la nivel european, campania se adreseaza strict persoanelor care au varsta legala pentru a consuma bere.
„La bere” – un teritoriu de autenticitate, relaxare si conversatie, comun pentru femei si barbati
Un studiu calitativ realizat de UNLOCK Research pentru Asociatia Berarii Romaniei aduce noi informatii despre perceptiile pe care femeile si barbatii din Romania le au asupra iesirilor la bere si comportamentul lor in astfel de ocazii. Cercetatorii au stat „la o bere” cu ambele tabere si au aflat ca si femeile, nu doar barbatii, prefera sa se relaxeze savurand o bere iar discutiile din jurul paharelor de bere sunt mai apropiate ca arie de interes decat am crede.
Ce ne asteapta in spatele unui “hai la o bere”
In ceea ce priveste temele de conversatie abordate, „la o bere” afli ce-au mai facut prietenii tai, ce mai e nou si ce mai facem saptamana viitoare. In top 5 discutii la bere pe care le regasim atat la mesele doamnelor, cat si langa berile domnilor, se afla:
1. povestirea/ rememorarea unor intamplari din trecut
2. planurile de viitor, mai ales cele ce au legatura cu urmatoarele vacante sau concedii
3. discutiile despre bani si locul de munca
4. subiecte din agenda politica
5. intamplari recente
Desi subiectele dezbatute de femei si barbati sunt asemanatoare, exista o diferenta de abordare, femeile preferand sa disece mai mult subiectele si sa intre in detalii.
Despre ce vorbesc femeile la bere?
Relatii, machiaj, tratamente cosmetice si retete culinare. Asa cred domnii ca decurg discutiile atunci cand fetele ies la o bere. Tot ei cred ca in general doamnele si domnisoarele vorbesc mai degraba despre nemultumirile din ultimul timp si se intalnesc ca sa se planga unele celorlalte.
In realitate, femeile abordeaza o varietate de subiecte: discutii despre colegi, despre viata de zi cu zi sau despre partener, despre ce mai e nou, dar si despre ultimele stiri din domenii de interes comun pentru ele, cum ar fi moda. Totusi, discutiile intre femei sunt mult mai detaliate si mai intime, ele fiind mai dispuse sa asculte, sa-si afirme parerile si sa dea sfaturi.
Dar barbatii?
Stereotipuri exista si de cealalta parte a baricadei. Intrebate ce cred ca discuta baietii la bere, doamnele spun ca subiectele predilecte sunt fotbalul, gadget-urile sau jocurile si “alte femei”, totul intr-o atmosfera dominata de incercarile fiecaruia de a se lauda cu propriile succese si a incerca sa se impuna in fata celorlati.
Barbatii au marturisit insa ca subiectele lor de discutie variaza: de la viata de zi-cu-zi (legate de job, casa) pana la sport sau politica.
Rezultatele arata ca la masa unor barbati care au iesit la bere discutia e inceputa de cel ce a convocat intalnirea, pe cand la o iesire a fetelor conversatia va fi demarata si monopolizata de cea care are cele mai multe lucruri noi de povestit.
„In ciuda prejudecatilor, femeile pot savura in voie o bere alaturi de barbati, pentru ca au cu siguranta subiecte comune de discutie. Deosebirile intervin insa la nivel de atmosfera a conversatiei si de ritual – barbatii prefera sa pastreze un nivel scazut de complexitate al discutiei, dar animat si foarte expresiv in gesturi de solidaritate si confirmare (se ciocneste mult, se ureaza, se imbarbateaza, etc.). Femeile, pe de alta parte, se concentreaza mai mult pe nuantele relatarii decat pe eveniment in sine. In jurul unei beri insa, barierele de gen, varsta sau clasa se estompeaza, iar discutia curge mult mai natural”, declara Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.
Femeile participante la studiu spun ca berea este o alegere care tine chiar de placerile lor autentice, de momentele de relaxare cand nu incearca sa demonstreze nimic celor din jur.
In cazul barbatilor, acestia spun ca berea este intrinseca iesirilor in oras, fiind un simbol al relaxarii si al momentelor placute petrecute cu prietenii.
„Berea este o bautura perfect adaptata societatii moderne si are chiar valente de toponim – “iesim la bere” este una dintre cele mai des folosite expresii pentru denumirea unei intalniri intre prieteni. Mai mult, contrar preconceptiilor, si femeile ies la o bere, nu doar barbatii. Pe langa faptul ca, dupa cum releva chiar studiul, un pahar de bere naste in jurul lui conversatii interesante, berea este o alegere preferata de femei si pentru ca este o bautura fabricata exclusiv din ingrediente naturale, cu un continut caloric scazut care le ajuta sa isi mentina silueta”, declara Constantin Bratu, Director General Asociatia Berarii Romaniei.
Studiul UNLOCK Research este o cercetare calitativa de insight, desfasurata in perioada septembrie – octombrie 2014, in Bucuresti si a presupus realizarea a 12 interviuri etnografice, in doua etape – acasa la respondent, respectiv in timpul iesirii „la bere” cu prietenii respondentilor in localurile lor preferate. Interviurile au fost realizate cu femei si barbati, consumatori frecventi de bere, ocazionali sau ne-consumatori de bere, cu varste intre 25 si 35 de ani.
Campania „Iubesc Berea”
Cercetarea face parte din campania „Iubesc Berea”, lansata de Asociatia Berarii Romaniei.
Desfasurata sub un slogan care rezuma atitudinea consumatorilor de pretutindeni vizavi de bere - Iubesc Berea -, campania reprezinta un demers in premiera, initiat pe termen lung la nivel european, Romania fiind prima tara care a adoptat si lansat aceasta campanie, coordonata de catre Berarii Europei.
Campania si-a propus sa aduca in prim plan calitatile berii si sa promoveze un consum moderat si responsabil de bere ca fiind parte a unui stil de viata modern, echilibrat si activ.
Prima faza a campaniei aduce in prim-plan perceptiile feminine legate de bere, iar executiile creative prezinta femeia in contexte diferite, surprinsa in acelasi moment, cel in care savureaza un pahar de bere. Este acel moment al zilei in care femeia prefera sa fie pur si simplu autentica, in acord cu ea insasi, alegand sa faca ce ii place: sa savureze o bere.
Vizualurile campaniei propun o adevarata introspectie in gandurile femeii, impartasind tuturor punctul ei de vedere si creand o legatura emotionala intre bere, stilul ei modern de viata si atitudine.
Campania consta intr-un demers pe termen lung si include deopotriva componente de PR si ATL – TV, print si online.
Atat in Romania, cat si la nivel european, campania se adreseaza strict persoanelor care au varsta legala pentru a consuma bere.