Doisprezece fotografi speciali semneaza cea de a 20-a editie a calendarului Lavazza

  • 20.10.11
  • 522
The Lavazzers este numele celei de a 20-a editii a calendarului Lavazza, editie semnata de doisprezece dintre maestrii fotografiei care au contribuit la succesul calendarului Lavazza in acesti ani: Erwin Olaf, Thierry Le Gouès, Miles Aldridge, Marino Parisotto, Eugenio Recuenco, Elliott Erwitt, Finlay MacKay, Mark Seliger, Annie Leibovitz, Albert Watson, David LaChapelle, Ellen von Unwerth.

Acestia s-au pus pe ei insisi in joc, celebrând relatia speciala pe care o au cu cafeaua Lavazza prin autoportrete. Cei 12 fotografi au fost coordonati de catre agentia Armando Testa, care a realizat si in acest an calendarul Lavazza. Fotografii s-au interpretat pe ei insisi in poze inovatoare, nonconformiste si foarte originale.

Fiind obisnuiti sa ni-i imaginam in spatele obiectivelor, vazându-i ca protagonisti in fata aparatelor de fotografiat este o emotie cu totul noua: de exemplu, David LaChapelle in ipostaza de rege al junglei, intr-o poza intitulata “O zi obisnuita se transforma in Paradis”, povesteste cum cafeaua ‘este o unealta care imi pune mintea in miscare’, sau Erwin Olaf in poza lui “Gandurile mele zburând departe”, evidentiaza cum “Savurând o cafea Lavazza, gândurile mele se duc, in mod natural, spre corpul uman”.

O galerie de imagini sugestive, pe alocuri cu fotografi plini de umor si enigmatici, alteori cu imagini rafinate, ce se aseamana sculpturilor, simboluri ce urmeaza a fi descifrate: rezultatul final isi indeplineste cu siguranta scopul prin diversitate si introspectie, iar maniera de abordare suprarealista a fiecarui artist contribuie la o lucrare unica, reunind fotografia traditionala cu sofisticate tehnici personale si, in unele cazuri, cu arta digitala.

“In fiecare an, calendarul Lavazza experimenteaza cu noi trenduri artistice si teme diverse interpretate de catre un artist international“ marturiseste Francesca Lavazza, Corporate Image Director Lavazza. "Intr-o editie care este atât de importanta si semnificativa pentru ceea ce vrem sa comunicam, am vrut sa facem ceva cu totul si cu totul nou si astfel i-am rugat pe cei mai buni fotografi sa creeze autoportrete inspirate de espresso-ul nostru: rezultatul este unul cu totul entuziasmant.”

“A fost de-a dreptul incredibil sa lucram cu aceste talente uriase, sa reusim sa captam relatia dintre personalitatile lor si cafea, in fiecare fotografie”, declara Michele Mariani, Executive Creative Director Armando Testa. “A fost aproape ca o intoarcere acasa, sau mai bine zis, ca o noua interpretare a campaniei Espress Yourself, atat de aproape de inima a ceea ce este Lavazza.”

Imaginea si forta din spatele calendarului Lavazza 2012 si a intregului proiect va fi Valerie van der Graaf. Tanarul fotomodel danez, protagonista a pozelor lui Ellen von Unwerth, va fi pe coperta calendarului 2012 stingând lumânarile unei simbolice zile de nastere.

Ca si in cazul calendarului Lavazza 1995, an care a marcat sarbatorirea a 100 de ani de existenta Lavazza, semnat in totalitate de Ellen von Unwerwhich, cu o foarte tanara Amber Smith pe coperta, in fata unui enorm tort, aceste noi imagini ale artistei germane o infatiseaza pe Valerie in fata a 20 de lumanari aprinse. In autoportetul din Calendarul Lavazza, Ellen este inca o data pregatita sa sarbatoreasca alaturi de Lavazza.