Femeile spun NU reclamelor care le jignesc!
- 14.03.13
- 974
In Romania, ca peste tot in lume, publicitarii apeleaza la cea mai facila metoda de a-si transmite mesajul – misoginia.
Vineri, 15 martie 2013 Centrul de Dezvoltare Curriculara si Studii de Gen: FILIA lanseaza la ceainaria Carturesti volumele Catalogul reclamelor ofensatoare si Femeile spun nu publicitatii ofensatoare.
Aceste volume sunt rezultatul proiectului Femeile spun nu publicitatii ofensatoare!, derulat de FILIA cu sprijinul Ambasadei Regatului Tarilor de Jos si implementat in perioada iulie 2011- februarie 2013. Daca intregul proiect “Femeile spun NU publicitatii ofensatoare” si-a propus sa aseze cu grija sub lupa reprezentarile femeilor din reclame, “Catalogul reclamelor ofensatoare” s-a uitat cu atentie la reclamele cu femei ori care li se adreseaza lor si le-a analizat cu umor si sarcasm.
O simpla harta de orientare in corpul Catalogului va spune ca veti pasi mai intai intr-o zona a reclamelor care noua nu ne-au placut deloc. Aici puteti incepe cu ce sectiune doriti: Ingrijire, Lucrari in casa, Mass-media, Alimente si bauturi, Frumusete si ingrijire, Produse de curatenie, Campanii sociale, Produse bancare si financiare, Comunicatii.
Un exemplu de reclama misogina, via blogul http://nupublicitatiiofensatoare.blogspot.ro (parte din proiect):
Probabil cea mai misogina reclama din lume... acesta a fost primul gand care mi-a trecut prin minte cand, din intamplare, am ajuns sa vad ultima reclama de la Heineken. Interesant este ca spotul nu dureaza mai mult de 30 de secunde si cu toate astea sunt suficiente pentru a lasa orice persoana (cu detectorul de sexism pornit) cu un zambet sardonic in colÃâºul gurii si cu dorinÃâºa de a da o replica ironica.
Se pare ca Heineken incearca sa ne convinga ca exista o adevarata fraÃâºie a producatorilor de bere care se lupta acerb in incercarea de a ne arata ca misoginismul are intaietate in randul bautorilor de bere, un adevarat afront faÃâºa de barbaÃâºi (daca as fi in locul lor probabil m-as simti destul de deranjata ca portretul meu este vizualizat dintr-o asemenea perspectiva)
Revenind la spot, nici nu stiu ce mi s-a parut mai stupid, idealul de femeie perfecta rupt mai de graba dintr-o lume utopica este deja suprautilizat, insa incercarea de a o si robotiza este o noutate.
Ba mai mult, remodelarea acesteia este cu adevarat iesita din comun. Mi-e teama ca cel care a venit cu acest concept a luat ad litter am sintagma „Dragostea trece prin stomac” si i-a indesat cu grija un butoi de bere, nu de alta,dar sa-i fie mai la indemana cand isi indeplineste sarcina de a servi aceasta licoare.
Dupa un ritual rupt din filmele SF, spotul se termina de-a dreptul inaltator, o singura domnisoara nu este suficienta, ea se tripleaza, alte doua dive ii vin in ajutor, acelasi chip, acelasi corp, dar cui ii pasa? Doar personajul principal este butoiul de bere! (Comentariu de Arina I.)
Da, multe, prea multe reclame reflecta imagini si roluri incarcate cu stereotipuri de gen. Ce facem mai departe? Ascultam si luam in seama vocile femeilor si, dupa cum ni s-a spus, incepem sa contestam reclamele si reprezentarile de acolo ca forme de participare civica.
Envy.ro este partener media al evenimentului si sustine campania!
Vineri, 15 martie 2013 Centrul de Dezvoltare Curriculara si Studii de Gen: FILIA lanseaza la ceainaria Carturesti volumele Catalogul reclamelor ofensatoare si Femeile spun nu publicitatii ofensatoare.
Aceste volume sunt rezultatul proiectului Femeile spun nu publicitatii ofensatoare!, derulat de FILIA cu sprijinul Ambasadei Regatului Tarilor de Jos si implementat in perioada iulie 2011- februarie 2013. Daca intregul proiect “Femeile spun NU publicitatii ofensatoare” si-a propus sa aseze cu grija sub lupa reprezentarile femeilor din reclame, “Catalogul reclamelor ofensatoare” s-a uitat cu atentie la reclamele cu femei ori care li se adreseaza lor si le-a analizat cu umor si sarcasm.
O simpla harta de orientare in corpul Catalogului va spune ca veti pasi mai intai intr-o zona a reclamelor care noua nu ne-au placut deloc. Aici puteti incepe cu ce sectiune doriti: Ingrijire, Lucrari in casa, Mass-media, Alimente si bauturi, Frumusete si ingrijire, Produse de curatenie, Campanii sociale, Produse bancare si financiare, Comunicatii.
Un exemplu de reclama misogina, via blogul http://nupublicitatiiofensatoare.blogspot.ro (parte din proiect):
Probabil cea mai misogina reclama din lume... acesta a fost primul gand care mi-a trecut prin minte cand, din intamplare, am ajuns sa vad ultima reclama de la Heineken. Interesant este ca spotul nu dureaza mai mult de 30 de secunde si cu toate astea sunt suficiente pentru a lasa orice persoana (cu detectorul de sexism pornit) cu un zambet sardonic in colÃâºul gurii si cu dorinÃâºa de a da o replica ironica.
Se pare ca Heineken incearca sa ne convinga ca exista o adevarata fraÃâºie a producatorilor de bere care se lupta acerb in incercarea de a ne arata ca misoginismul are intaietate in randul bautorilor de bere, un adevarat afront faÃâºa de barbaÃâºi (daca as fi in locul lor probabil m-as simti destul de deranjata ca portretul meu este vizualizat dintr-o asemenea perspectiva)
Revenind la spot, nici nu stiu ce mi s-a parut mai stupid, idealul de femeie perfecta rupt mai de graba dintr-o lume utopica este deja suprautilizat, insa incercarea de a o si robotiza este o noutate.
Ba mai mult, remodelarea acesteia este cu adevarat iesita din comun. Mi-e teama ca cel care a venit cu acest concept a luat ad litter am sintagma „Dragostea trece prin stomac” si i-a indesat cu grija un butoi de bere, nu de alta,dar sa-i fie mai la indemana cand isi indeplineste sarcina de a servi aceasta licoare.
Dupa un ritual rupt din filmele SF, spotul se termina de-a dreptul inaltator, o singura domnisoara nu este suficienta, ea se tripleaza, alte doua dive ii vin in ajutor, acelasi chip, acelasi corp, dar cui ii pasa? Doar personajul principal este butoiul de bere! (Comentariu de Arina I.)
Da, multe, prea multe reclame reflecta imagini si roluri incarcate cu stereotipuri de gen. Ce facem mai departe? Ascultam si luam in seama vocile femeilor si, dupa cum ni s-a spus, incepem sa contestam reclamele si reprezentarile de acolo ca forme de participare civica.
Envy.ro este partener media al evenimentului si sustine campania!