Iutta si La Blouse Roumaine lanseaza colectia de genti din piele naturala Dor de romanesc
- 29.08.13
- 5005
Comunicat de presa
Cand mananci placinte poale-n brau in Bucuresti, stii ca ti s-a facut dor de Moldova. Cand pleci direct spre Brasov cu prima ocazie, e semn ca iti lipseste accentul ardelenesc. Cand zambesti la auzul unui verb conjugat la perfectul simplu, Oltenia e mai aproape.
De unele locuri ne leaga sentimente puternice, amintiri cladite in timp, traditii care ne lipsesc. Inspirate de fiecare dintre aceste acestea, Iutta si La Blouse Roumaine organizeaza campania Dor de romanesc, in cadrul careia isi propun sa colectioneze cele mai frumoase doruri pentru diferitele regiuni ale tarii.
Cu aceasta ocazie, pitorescul fiecarei zone este surprins si redat prin motive specifice si incarcatura simbolica sub forma unei noi colectii. Aceasta este lansata sub acelasi nume ca al campaniei, luand forma sloganului cu care Iutta a patruns pe piata: Dor de romanesc. Gentile din noua colectie pot fi achizitionate de pe site-ul www.iutta.ro, unde sunt disponibile sub forma unui catalog online.
Colectia contine genti lucrate din material textil si piele naturala, policromatice, cu motive reprezentative din sase regiuni importante ale tarii: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia si Moldova, urmand ca aceasta sa se extinda pe parcurs. Motivele alese sunt inspirate din traditia fiecarei zone si exprima principalele valori ale acestora, putand fi regasite si in arhitectura veche, in straiele populare, in picturi si sculpturi traditionale sau alte elemente pur romanesti.
Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta, povesteste de unde a pornit colectia: ”Este o idee la care lucram de foarte mult timp si care a luat nastere din simplul motiv ca avem regiuni puternice din punct de vedere cultural si spiritual, care merita redate si, mai ales, purtate. Prin noua colectie Iutta, dorim sa readucem atmosfera zonei de care ne simtim cel mai legati. Purtand fiecare geanta in parte, purtam, de fapt, dorul pentru regiunea pe care aceasta o simbolizeaza. Conceptul colectiei, care se reflecta fidel si in miza campaniei, a fost construit si gandit pentru a valorifica sentimentele de dor, dovada a atasamentului puternic fata de specificul romanesc.”
Descoperirea celor mai potrivite motive traditionale pentru colectie si, mai ales, aflarea povestii din spatele lor au putut fi realizate cu ajutorul Ioanei Corduneanu, de la Semne Cusute. Asa cum blogul Ioanei spune, semnele cusute sunt cele pe care oamenii le-au purtat si le-au luat cu ei peste tot: la lucru, la Sarbatoare, dincolo de viata. Si aceste semne pot fi purtate acum, cu Dor de romanesc.
De asemenea, pentru modelele traditionale utilizate, de un real ajutor a fost si Muzeul National de Etnografie si Istorie Naturala din Chisinau, care a sustinut si a incurajat noua colectie Iutta, dandu-si acordul pentru utilizarea semnelor traditionale ce au inspirat designul Dorului de romanesc.
Campania Dor de romanesc este realizata prin asociere cu La Blouse Roumaine, o comunitate recunoscuta pentru implicarea sustinuta in promovarea valorilor romanesti la nivel international.
Vorbind despre motivele pentru care s-a alaturat campaniei initiate de Iutta, Andreea Tanasescu, fondator La Blouse Roumaine, a spus ca: “Am acceptat cu mare bucurie si entuziasm invitatia echipei Iutta de a participa la campania Dor de romanesc. Pe 24 iunie 2013, din dor de romanesc, s-a nascut Ziua Universala a Iei. Acum, impreuna cu Iutta, vom continua povestea semnelor cusute pe ii printr-o incursiune in lumea fascinanta a sentimentului minunat nascut doar in limba romana: dorul. Designul inspirat din traditia noastra cunoaste o renastere indiscutabila, constiintele s-au trezit, iar Iutta, prin creatiile sale, exprima cat se poate de bine aceasta adevarata miscare culturala. Comunitatea La Blouse Roumaine sprijina si sustine creativitatea romaneasca, designul si produsele Made in Romania.”
In cele ce urmeaza, pe pagina La Blouse Roumaine se doreste colectionarea a cat mai multor doruri exprimate sincer si puternic fata de zona tarii pe care fiecare o prefera. Initiativa este sustinuta de un concurs ce va avea loc pe durata desfasurarii campaniei, prin care cele mai apreciate trei doruri vor primi cadou genti Iutta din noua colectie, imprimate cu motive din regiunea preferata.
Cand mananci placinte poale-n brau in Bucuresti, stii ca ti s-a facut dor de Moldova. Cand pleci direct spre Brasov cu prima ocazie, e semn ca iti lipseste accentul ardelenesc. Cand zambesti la auzul unui verb conjugat la perfectul simplu, Oltenia e mai aproape.
De unele locuri ne leaga sentimente puternice, amintiri cladite in timp, traditii care ne lipsesc. Inspirate de fiecare dintre aceste acestea, Iutta si La Blouse Roumaine organizeaza campania Dor de romanesc, in cadrul careia isi propun sa colectioneze cele mai frumoase doruri pentru diferitele regiuni ale tarii.
Cu aceasta ocazie, pitorescul fiecarei zone este surprins si redat prin motive specifice si incarcatura simbolica sub forma unei noi colectii. Aceasta este lansata sub acelasi nume ca al campaniei, luand forma sloganului cu care Iutta a patruns pe piata: Dor de romanesc. Gentile din noua colectie pot fi achizitionate de pe site-ul www.iutta.ro, unde sunt disponibile sub forma unui catalog online.
Colectia contine genti lucrate din material textil si piele naturala, policromatice, cu motive reprezentative din sase regiuni importante ale tarii: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia si Moldova, urmand ca aceasta sa se extinda pe parcurs. Motivele alese sunt inspirate din traditia fiecarei zone si exprima principalele valori ale acestora, putand fi regasite si in arhitectura veche, in straiele populare, in picturi si sculpturi traditionale sau alte elemente pur romanesti.
Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta, povesteste de unde a pornit colectia: ”Este o idee la care lucram de foarte mult timp si care a luat nastere din simplul motiv ca avem regiuni puternice din punct de vedere cultural si spiritual, care merita redate si, mai ales, purtate. Prin noua colectie Iutta, dorim sa readucem atmosfera zonei de care ne simtim cel mai legati. Purtand fiecare geanta in parte, purtam, de fapt, dorul pentru regiunea pe care aceasta o simbolizeaza. Conceptul colectiei, care se reflecta fidel si in miza campaniei, a fost construit si gandit pentru a valorifica sentimentele de dor, dovada a atasamentului puternic fata de specificul romanesc.”
Descoperirea celor mai potrivite motive traditionale pentru colectie si, mai ales, aflarea povestii din spatele lor au putut fi realizate cu ajutorul Ioanei Corduneanu, de la Semne Cusute. Asa cum blogul Ioanei spune, semnele cusute sunt cele pe care oamenii le-au purtat si le-au luat cu ei peste tot: la lucru, la Sarbatoare, dincolo de viata. Si aceste semne pot fi purtate acum, cu Dor de romanesc.
De asemenea, pentru modelele traditionale utilizate, de un real ajutor a fost si Muzeul National de Etnografie si Istorie Naturala din Chisinau, care a sustinut si a incurajat noua colectie Iutta, dandu-si acordul pentru utilizarea semnelor traditionale ce au inspirat designul Dorului de romanesc.
Campania Dor de romanesc este realizata prin asociere cu La Blouse Roumaine, o comunitate recunoscuta pentru implicarea sustinuta in promovarea valorilor romanesti la nivel international.
Vorbind despre motivele pentru care s-a alaturat campaniei initiate de Iutta, Andreea Tanasescu, fondator La Blouse Roumaine, a spus ca: “Am acceptat cu mare bucurie si entuziasm invitatia echipei Iutta de a participa la campania Dor de romanesc. Pe 24 iunie 2013, din dor de romanesc, s-a nascut Ziua Universala a Iei. Acum, impreuna cu Iutta, vom continua povestea semnelor cusute pe ii printr-o incursiune in lumea fascinanta a sentimentului minunat nascut doar in limba romana: dorul. Designul inspirat din traditia noastra cunoaste o renastere indiscutabila, constiintele s-au trezit, iar Iutta, prin creatiile sale, exprima cat se poate de bine aceasta adevarata miscare culturala. Comunitatea La Blouse Roumaine sprijina si sustine creativitatea romaneasca, designul si produsele Made in Romania.”
In cele ce urmeaza, pe pagina La Blouse Roumaine se doreste colectionarea a cat mai multor doruri exprimate sincer si puternic fata de zona tarii pe care fiecare o prefera. Initiativa este sustinuta de un concurs ce va avea loc pe durata desfasurarii campaniei, prin care cele mai apreciate trei doruri vor primi cadou genti Iutta din noua colectie, imprimate cu motive din regiunea preferata.