La multi ani, Loreal!
- 11.06.09
- 661
L’Oreal sarbatoreste 100 de ani
- 100 de ani de frumusete
- 100 de ani de cercetare si inovatie
- 100 de ani de realizari si pasiune
Cu ocazia centenarului, Grupul L’Oreal isi reafirma angajamentul de responsabilitate corporatista, anuntand demararea a 100 de proiecte de responsabilitate sociala in intreaga lume
L’Oreal, cea mai mare companie din industria frumusetii din lume, a sarbatorit in aceasta saptamana cea de-a o suta aniversare, impreuna cu cei 67.500 de angajati din 65 de tari in care grupul este prezent.
De-a lungul unui secol, L’Oreal a fost angajata in aventura frumusetii. Compania care la inceput avea un singur brand, infiintata de un chimist vizionar, Eugene Schueller, in Paris, Franta, in 1909, a devenit, in timp, liderul mondial in industria frumusetii, datorita abordarii stiintifice riguroase, ambitiei de a cuceri pietele internationale si cautarii permanente a inovatiei si calitatii. Astazi, compania are 23 de branduri la nivel mondial, prezente in toate lanturile de distributie (saloane de cosmetica, piete de larg consum, lanturi de lux, farmacii), cu origini culturale diverse (americane, italiene, franceze, japoneze, chinezesti etc.). Branduri precum L’Oreal Paris, L’Oreal Professionel, Vichy, Lancôme si The Body Shop sunt recunoscute drept lideri mondiali in categoriile lor. Definirea unei viziuni strategice puternice si clare a permis grupului sa depaseasca o provocare majora: sa faca frumusetea accesibila cat mai multor oameni, din intreaga lume.
Comentand aceasta etapa importanta din existenta grupului, Directorul Executiv L’Oreal,
Jean-Paul AGON, a declarat: “Centenarul este o oportunitate sa ne reafirmam angajamentul transmis prin viziunea si valorile noastre: o abordare stiintifica, o cautare constanta a inovatiei; gustul pentru provocare; respectul pentru diversitate, precum si pentru convingerea ferma ca frumusetea are un rol important in societate.”
100 de ani de explorare si inovatie
Este greu de imaginat cum ar fi aratat astazi industria frumusetii fara unele dintre inovatiile trecute ale L’Oreal, considerate descoperiri revolutionare la vremea lor. Astazi, departamentul de cercetare si dezvoltare al grupului – care se bucura de un buget anual de aproape 600 de milioane de Euro si de mai mult de 3.000 de cercetatori activi in 18 centre de cercetare si 15 centre de evaluare din intreaga lume – dezvolta noi molecule si formule in domeniul ingrijirii parului si a pielii. L’Oreal nu face niciun compromis de la angajamentul sau privind standardele ridicate de sanatate si de siguranta consumatorilor. Compania fabrica mai mult de 4,5 miliarde de produse in fiecare an; numai in 2008 a inregistrat mai mult de 600 de patente.
100 ani de cuceriri si pasiune
Inca din 1914, L’Oreal a infiintat o retea embrionara in Europa. Astazi, aproape 90% din cifra de afaceri a grupului este realizata in afara Frantei, din care aproape o treime este generata pe pietele emergente. Expansiunea internationala a explodat pur si simplu in anii ’90, prin achizitii strategice, care au permis grupului sa-si extinda dezvoltarea internationala. Compania L’Oreal este prezenta acum in mai mult de 130 de tari, adresandu-se unui miliard de consumatori.
Comentand pe marginea oportunitatilor de dezvoltare viitoare, Jean-Paul Agon a adaugat ca “globalizarea pietei de cosmetice este abia la inceput. Acest aspect inseamna pentru compania noastra o oportunitate uriasa pentru cel putin 20 de ani de acum inainte.”
Reafirmarea unui angajament de lunga durata pentru responsabilitatea sociala
Odata cu sarbatorirea a 100 de ani de existenta, L’Oreal a anuntat astazi desfasurarea a
100 de proiecte sociale, menite sa ajute si sa sprijine comunitatile la nivel local, prin initiative concrete. Fiecare proiect, initiat si sustinut de catre filialele grupului din intreaga lume, reflecta un angajament de lunga durata a grupului L’Oreal pentru responsabilitatea sociala.
Cele 100 de proiecte sunt dezvoltate in cele trei directii vizate de activitatile de filantropie ale grupului: educatia, incurajarea respectului de sine si promovarea cercetarii stiintifice.
Fiind adaptate la diferitele contexte ale culturilor locale, obiectivele acestor proiecte sunt:
- Facilitarea accesului copiilor si tinerilor, in special defavorizati, la educatie, si cu precadere a celor ce provin din zone rurale: de exemplu, in Brazilia, L’Oreal sustine intemeierea unei scoli care va pregati tinerii defavorizati pentru o viitoare cariera in industria cosmeticelor.
- Sustinerea persoanelor suferinde sau cu nevoi speciale: de exemplu, in Singapore, proiectul „Atingand Culorile” urmareste sa ajute 100 de tineri nevazatori sa devina independenti in vietile lor cotidiene, invatandu-i despre diverse tehnici si obiceiuri de ingrijire personala.
- Oferirea sprijinului comunitatilor defavorizate sau vulnerabile: de exemplu, in Portugalia, proiectul „Investigatie pentru o educatie mai buna” urmareste incurajarea unei pregatiri profesionale pentru tinerii nescolarizati din cartiere defavorizate.
- Promovarea stiintei: de exemplu, in Indonezia, L’Oreal organizeaza si sustine programe de descoperire a Stiintelor in 10 institutii de invatamant defavorizate.
Ca parte integranta a efortului L’Oreal de a incuraja schimburile culturale, aceste proiecte vor implica si angajatii Grupului, acordandu-le oportunitatea de a darui din timpul, cunostintele si capacitatile lor.
„Suntem dedicati intru totul ducerii la bun sfarsit a angajamentului nostru de a fi o companie responsabila.
Ne-am dorit ca Centenarul nostru sa fie atat o oportunitate de a celebra si de a recunoaste extraordinara contributie a echipelor noastre trecute si prezente din jurul lumii, cat si o ocazie de a imparti cu ceilalti, de a ne incuraja angajatii sa isi demonstreze responsabilitatea de cetateni. Asadar, pentru a sustine comunitatile defavorizate din jurul lumii intr-un mod concret si cu adevarat eficient, fiecare filiala isi va stabili propriul proiect social local”, a concluzionat Jean-Paul Agon.
In Romania, programul « Romania, esti frumoasa ! »
Cu ocazia implinirii a 100 de ani de existenta la nivel mondial, L’Oreal Romania lanseaza astazi, 4 iunie, un proiect dedicat studentilor constand intr-un concurs de fotografie cu tema „Romania, esti frumoasa!”.
„Prin lansarea proiectului “Romania, esti frumoasa!”, L’Oreal Romania cauta sa descopere si sa prezinte frumusetea prin ochii oamenilor, sa le dezvolte mandria de tara si sa aduca schimbare in viata a 100 de tineri studenti care vor primi, ca premiu, burse private in valoare totala de 200.000 RON”, a declarat Richard Matalon, Coutry Managing Director L’Oreal Romania.
Detalii despre proiect:
“Romania, esti frumoasa!” se va desfasura pe internet, studentii putandu-se inregistra pe un site dedicat special acestui concurs, www.loreal100.ro, lansat astazi, 4 iunie. Ei vor putea intra in concurs publicand cel putin o fotografie care sa prezinte frumusetea Romaniei, in cel putin una dintre categoriile:
-Natura noastra
- Oamenii nostri
- Cladirile noastre
- Obiectele noastre
- Alte frumuseti (ex. fotografie de strada, animale, traditii etc)
Toate pozele vor putea fi vazute si votate de publicul larg pe site, iar un juriu format din experti in frumusete va lua parte la procesul de desemnare a castigatorilor. Membrii juriului sunt: Alexandru Abagiu (make up artist), Marius Baragan (fotograf), Mihaela Glavan (fashion stylist) , Florin Noje (hair stylist), Carol Capita (profesor universitar), Richard Matalon (Director General L’Oreal). Vizitatorii
site-ului vor avea o pondere de 20% in clasamentul final.
Alte informatii:
- L’Oreal se concentreza exclusiv pe o arie de expertiza unica: frumusetea;
- Vanzarile din anul 2008 au atins 17.5 miliarde de euro;
- Lider mondial pe piata cosmeticelor: cota de piata in 2008 a fost de 15,8%;
- 42 de fabrici in lume;
- Compania a avut doar 5 directori generali de-a lungul a 100 de ani de istorie;
- L’Oreal este considerata drept una dintre cele mai responsabile 100 de companii din intreaga lume.