(P) Noul Nissan Micra se lanseaza in Romania
- 26.09.11
- 0
A patra generatie Nissan Micra stabileste noi standarde pentru segmentul B in materie de eficienta si performanta in oras. Este un model complet nou, conceput pe noua platforma V a marcii Nissan, cu obiectivul simplificarii condusului in oras.
- Preturi de la 7.800 euro (cu TVA si 3 prime de casare)
- Echipare generoasa in versiunea de baza, cu aer conditionat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth, computer de bord in dotarea standard
- Motor in trei cilindri pe benzina, cu cel mai scazut consum de carburant si cel mai coborat nivel de emisii CO2 dintre propulsoarele pe benzina din segment
- Cea mai mica raza de bracaj din clasa sa si sistem Park Assist de masurare a spatiului de parcare, tehnologie unica in segment
- Sistem de navigatie si multimedia Nissan Connect
Eficienta
Tehnologia avansata a noului motor pe benzina asigura performante atat de ridicate in materie de consum de carburant si emisii reduse incat nu mai este nevoie de o versiune diesel. Decizia este rezultatul unor studii detaliate privind piata si clientii, care demonstreaza ca, achizitionand motoare diesel, clientii masinilor mici din Europa platesc semnificativ in plus pentru emisiile reduse de CO2. Nissan a decis ca solutia ideala este un motor avansat pe benzina, care echilibreaza puterea, cuplul, consumul si emisiile.
Propulsorul aspirat de 1,2 litri dezvolta 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm, consuma 5 litri/100 km in regim combinat iar emisiile sunt de doar 115g/km. La versiunea cu transmisie automata CVT, emisiile sunt de 125g/km iar consumul combinat de 5,4 litri/100km.
Motorul este usor si compact. A fost conceput cu atentie, pentru a evita orice dezechilibru inerent motoarelor in trei cilindri: vibratiile la gol au fost eliminate prin instalarea unei contragreutati de compensare pe arborele cotit, care genereaza o miscare ovala anuland vibratiile cauzate de cursa pistonului. Rezultatul este un nivel de silentiozitate similar cu cel al unui motor in patru cilindri.
Motorul in trei cilindri are mai putine parti motoare iar astfel se reduce frecarea interna si se imbunatateste eficienta termica. Printre tehnicile de reducere a frecarii se numara pistoanele cu alezaj circular, adoptarea invelisului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen pentru segmentele de piston si o pompa de ulei cu volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecarii cu pana la 30% in comparatie cu motoarele conventionale in patru cilindri, avand niveluri de performanta similare.
Masa redusa a platformei V se oglindeste si in reducerea riguroasa a masei la alte componente: rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai usor decat cel al vechiului Micra; sistemul de esapament nu mai are amortizor central de zgomot, reducand masa cu 3,2 kg iar sistemul de suspensii frontale este mai usor cu 9 kg. De asemenea, scaunele sunt mai usoare, panoul de bord foloseste mai putine componente si motorul este mai mic. Plafonul este mai usor cu 2kg iar, in ansamblu, noul Nissan Micra este mai usor cu 35 kg decat predecesorul sau, masa incepand de la 915 kg.
Noul Micra are un nou sistem de suspensie, cu lonjeroane MacPherson in fata, cu arcuri elicoidale si bara de torsiune compacta pe puntea din spate, conceputa pentru a patrunde mai putin in zona portbagajului. Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului in trafic si a vibratiilor.
Aerodinamica a jucat un rol important in definirea formei generale a noului Micra. De exemplu, acoperisul este incadrat in niste caneluri in forma de bumerang, care ajuta la reducerea rezonantei in interior, mai ales la viteze mari, reducand totodata greutatea totala cu pana la 2kg. Design-ul zvelt al acoperisului, completat cu spoilerul pronuntat din spate, contribuie la reducerea la minim a rezistentei aerului, la scaderea consumul de carburant si la reducerea emisiilor.
Designul noului model nu a compromis vizibilitatea deja apreciata a modelului Micra, caracteristica esentiala pentru a putea conduce fara stres in oras. Ca si la generatiile anterioare Micra, de pe scaunul soferului este posibila vizualizarea clara a drumului si a extremitatilor automobilului, permitand efectuarea manevrelor in spatii foarte inguste.
Sasiul a fost proiectat pentru a imbunatati fluxul de aer si a maximiza deportanta, marind stabilitatea la viteza mare. Coeficientul de rezistenta aerodinamica a noului Micra este 0,33.
Performanta in oras
Nissan Micra se distinge prin agilitatea in trafic, asigurata nu doar de masa redusa ci si de manevrabilitatea deosebita: raza de bracaj este cea mai mica din segmentul B, adica 4,65 metri.
De asemenea, sistemul incorporeaza canalul de mesaje despre trafic (TMC), care foloseste un radio tuner secundar pentru a receptiona informatii despre trafic si stiri despre incidente produse pe traseele principale. Prin procesarea acestor date de trafic in timp real, sistemul poate propune rute alternative mai rapide, dupa caz, economisind timp si reducand emisiile.
Sistemul Park Assist informeaza soferul daca un spatiu este potrivit pentru parcare. In timp ce soferul cauta un spatiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord si apoi trebuie sa semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face parcarea.
Acele niveluri de toleranta pot fi reglate, in functie de abilitatea soferului - Incepator, Normal si Avansat – iar senzorii sunt suficient de precisi pentru a identifica obstacole mici cum ar fi borne, balize de ocolire si altele. Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care functioneaza ori de cate ori este selectat mersul in marsarier, transmitand avertismente sonore si vizuale. Micra este singurul automobil din segmentul B care ofera sistemul Park Assist.