Tendinte toamna-iarna 2007/2008
- 14.10.07
- 1301
P&G Beauty ne prezinta principalele trenduri in materie de moda:
Modern Medieval (Accente medievale modernizate)
Razboinica medievala moderna este cea care se apara de presiunile din exterior cu "armura” traditionala. Protejata, insa sfidatoare, poarta manusi - armura din piele, jambiere din cauciuc, zale, cagule si cape pentru a infrunta lumea (si, in mod paradoxal, pentru a se ascunde de ea). Negrul strabate scena medievala si temele sadomasochiste, pornografice, cu un strop de aer sic, aruncat la intamplare. Toate descriu femeia medievala moderna drept o fiina sigura de sexualitatea ei, incapatanata si independenta, insa vulnerabila si avand nevoie de protectie.
Femeia este perceputa ca dominanta si, in acelaÃ
Ÿi timp, subversiva; o razboinica ce nu se teme sa se lupte cu problemele globale, dar care are nevoie de o armura "protectoare” pentru a duce aceasta lupta. Formele sunt suple, cu o gama ampla de texturi fiind stilizate cu stratificarea dubla ce caracterizeazÃÆ acest sezon. Este o preluare mai blânda, mai feminina a zeitei gotice aspre si sigure de sine.
Se foloseste foarte mult negrul. Materiale precum lana, casmirul, PVC-ul, cauciucul, catifeaua, matasea si, desigur, pielea (adesea presarata cu tinte sau captusita) sunt alaturate intr-o croiala complicata. Accesoriul cheie pentru femeia din aceasta tendinta este o pereche de manuÃ
Ÿi din piele în stilul manuÃ
Ÿilor armura care se lipesc de brat si se sfarsesc chiar deasupra cotului sau trec de incheietura mainii. Cizmele foarte stranse din piele neagra si jambierele mulate din cauciuc sunt importante, ca si ghetutele masive cu tocuri butucanoase. Isi fac aparitia tricotajele foarte mari, bluzele de lucru, tunicile si mantalele. Zalele din metal si cagulele, valurile si bonetele care se prind imita armura medievala, impreuna cu capele cu gulere rasucite taiate. Look-ul general combina aspectul teatral cu cel practic. Este dramatic, insa se poate purta si, inca o data, ilustreaza femeia dominanta si subversiva; o pioniera increzatoare care isi apara drepturile, insa are nevoie de protectie impotriva presiunilor sociale externe.
Designerii care au ilustrat Accente medievale modernizate: Christian Lacroix, Cristopher Kane, Zac Posen, Mulberry, Alexander McQueen, Lanvin, Givenchy, Pringle of Scotland, Balmain, Jasper Conran, Burberry
Retro Sensual Glamour (Stralucirea senzuala retro)
Inspirata de frumoasele Rita Hayworth si Veronica Lake, sirena fermecatoare a anilor `40 iradiaza siguranta si rafinament. Stofele luxoase sunt combinate cu croiala complicata, cu trimiteri puternice la metodele folosite in anii `40, cum ar fi umerii pusi si taliile stranse, pentru a crea o garderoba moderna atat pentru birou, cat si pentru tinutele de seara. Blanurile isi afirma prezenta cu tarie. Accesoriile sunt sclipitoare si atragatoare; ochelarii de pilot de vanatoare, gentile de marca si centurile late din piele adauga stralucire.
Un omagiu adus feminitatii anilor `40, acest trend vorbeste despre farmecul "uita-te la mine!” fara rusine. Cu accent asupra taliei, soldurilor, umerilor si picioarelor, vorbeste in fond despre siguranta de sine feminina, independenta si dominatie, ca sa nu amintim despre belsug si bravura sexuala. Aceasta starleta a anilor `40 are o puternica nota de masculinitate (multe sirene ale anilor `40 au pasit pe podium imbracate in smochinguri barbatesti); reiterand inca o data ideea ca o femeie poate etala tot atata bogatie si putere ca orice barbat.
Croiala este impecabila: sacourile structurate se lauda cu umerii pusi si taliile „sugrumate”; rochiile de seara glorifica curbele unduitoare, maturand podeaua. Jachetele in stil de pilot de vanatoare si salopetele adauga masculinitate look-ului. Cand vine vorba despre materiale, nu se face nici o economie: triplul voal din lana si casmir este combinat cu bucleul din tweed, matasurile si satinurile somptuoase si pielea groasa, foarte moale. Blanurile revin în forÃ
£a. Fie ca este prezenta sub forma unei haine sau jachete facuta in intregime din blana, fie ca are drept rol sa adauge volum umerilor, mansetelor si gulerelor, blana este foarte groasa Ã
Ÿi lucioasa. Culorile predominante sunt zmeura, ciocolata, tutunul, rubiniul, cremul, verdele smarald si griul. Centurile late de piele, ochelarii de pilot de vanatoare, gentile tipatoare, lacuite si manusile din piele de lac, ca si cizmele pana la genunchi sunt accesoriile frecvente ale acestui look.
Farmecul anilor `40 se potriveste zeitei fermecatoare, fie ca lucreaza in oras, ia pranzul in cel mai la moda local, se unduieste pe covorul rosu sau se imbraca sport. Este un look foarte lacuit care iradiaza bogatie si rafinament fiind, neindoielnic, cea mai comerciala dintre toate tendintele colectiei toamna/iarna 2007/2008.
Designerii care au celebrat farmecul Hollywood-ului anilor `40: Prada, DKNY, Jil Sander, Preen, Paul Smith, Sophia Kokosalaki, Cristopher Kane, Emmanuel Ungaro, Alice McCall, Valentino, Lanvin
Maxi-minimalism (Minimalism maximal)
Hainele de mers la munca sunt reprezentate de tinutele traditionale, puloverele clasice si fustele drepte. Noua uniforma moderna pentru femeia activa este in mod paradoxal simpla si complexa. Simpla, deoarece formele sunt traditionale (costumul, blazerul, mantaua sau vesta sunt tot ceea ce te aÃ
Ÿtepti sa porti la lucru) si sunt combinate cu nuante neutre (gri, negru, bej, bleu, smarald, portocaliu, tutun). Complexe, deoarece la o examinare mai atenta, aceste articole:
a) au o croiala complexa
b) sunt largi, supradimensionate sau au o forma voluminoasa, de cocon
c) sunt foarte texturate (materiale precum lana, matasea, pielea si blanurile sunt franjurate, muiate in vopsea, acoperite, cu un aspect de sfaramare, vopsite cu plastic) sau
d) decorate (cu pene, panglici, cristale, paiete si margele).
Mai mult decat atat, materialele naturale sunt amestecate cu materiale sintetice. Unele uzeaza doar de una dintre aceste optiuni; altele se mandresc cu toate. Este vorba despre o neglijenta calculata care se joaca cu regulile de baza si le incalca. Ce se poate spune despre accesorii? Geanta mare pentru laptop este înlocuita de poseta moale, geanta pliata care se poarta sub cot ca un ziar (si este mai buna pentru umar). Pantofii pitoresti, excentrici sunt combinaÃ
£i cu ciorapii de lana fara talpa. PredominÃÆ fesurile, mantiile/mantourile in stilul mantiilor din zale si rochiile tip pulover supradimensionate. Bijuteriile sunt prezente sub forma colierelor cu pandantive din plexiglas colorate aleator.
Se pare ca femeia moderna de cariera este fericita sÃÆ munceasca, insa atitudinea ei jucausa si dorinta puternica de a-si mentine individualitatea si de a se distinge din multime sunt mai puternice decat oricand. Nu are nevoie de o tinuta de birou sau de accesorii business pentru a dovedi ca este sigura pe sine, inteligenta, puternica si independenta.
Designerii care au creat in directia Minimalismului maximal: Yves Saint-Laurent, Prada, Versace, Michael Kors, Marc Jacobs, Diane von Furstenberg, Calvin Klein, Commes des Garçons, Miu Miu, Givenchy, Giorgio Armani
Dutch Palette (Cromatica olandeza)
Nuantele de chihlimbar, ocru, verde smarald si rosu rubiniu sunt inspirate de picturile maestrilor olandezi din secolul al XVII-lea, Rembrandt si Vermeer, fiind folosite impreuna intr-o maniera compacta. In aceasta pata de culoare compacta se regaseste o foarte mare parte din textura caracteristica acestui sezon, sub forma puloverelor de mohair sau a caciulilor de blana incretita. Bereta si salopeta pictorului formeaza adevarate piese ale unei uniforme care incorporeaza din nou super-volumul acestui sezon. Femeia care poarta Cromatica olandeza este o individualista, creativa si increzatoare, ce renunta la indignarea patimasa a Razboinicei tribale.
Este cea mai simpla si cea mai romantica dintre tendintele colectiei toamna/iarna 2007/2008 si, fara nici o urma de indoiala, cea mai usor de purtat. Este o continuare a tendintei Noua opulenta din sezonul trecut, unde designeri ca Prada s-au concentrat asupra blocurilor de culoare combinate cu stofe preÃ
£toase. De data aceasta, culorile sunt mai linistite, provenind din epoca de aur olandeza. Femeia care poarta Cromatica olandeza doreste cu ardoare individualitate, simplitate si lux. In acest fel, ea castiga siguranta de sine si nu are nevoie de etichete de designer in exces, de imprimeuri sau de haine de mana a doua neasortate pentru a-si exprima propriul stil.
Daca look-urile individuale sunt privite ca niste panze, atunci toate sunt foarte lacuite, daca nu chiar metalizate. Matasurile si satinurile lucitoare, pielea de lac, blana incretita si tricotajele texturate sunt imbinate cu nuante de pietre pretioasa, cum ar fi acvamarinul, verdele smarald, chihlimbarul si topazul. Angora si catifeaua sunt si ele foarte populare. Stofele sunt croite in forme noi, care dau naÃ
Ÿtere unui stil de vestimentatie semi-oficial, de inspiratie vintage. Nu este chiar ceea ce ar vrea sa poarte cineva care picteaza un tablou, insa multe piese se bazeaza pe ceea ce ar fi purtat un artist, respectiv bereta flamanda sau palaria moale din blana si fetru, impreuna cu bluza de lucru a artistului purtata ca o rochie mini cu colanti grosi si opaci sau combinata cu pantaloni largi. Tricotajele sunt supradimensionate, in timp ce fustele, rochiile si mantalele sunt largi, fluide, sub forma de balon. In unele cazuri, catifeaua sau taftaua drapata sunt vopsite pentru a produce un efect multicolor cu reflexe acvatice, pe o singura piesa de imbracaminte.
Designerii care au utilizat Cromatica olandeza: Louis Vuitton, Collette Dinnigan, Jil Sander, Alberta Ferretti, Donna Karan, Viktor & Rolf, Proenza Schouler
Tribal Warrior (Razboinica tribala)
Razboinica tribala de azi se considera a fi o pioniera, care se apara sau rezista in fata problemelor de natura sociala, economica si politica ce ii afecteaza universul cotidian. Pentru a se exprima, se alaturÃÆ unui trib cu acelasi fel de gandire. Ea isi exprima individualitatea (a se citi: indignarea) printr-o garderoba eclectica, neasortata, ca un fel de uniforma urbana. In mod paradoxal, isi exprima vulnerabilitatea acoperindu-si capul in esarfe orientale sau in cagule, spunand "Uita-te la mine!” si "Ma ascund!”, in acelasi timp.
Razboinica tribala este tipul de fata sic, dar suficient de dura; o versiune neastamparata a punk-ului anilor `80, o noua moda de strada preferata de gastile de fete, o expresie a independentei studentesti. Razboinica tribala prezinta femeia zilei de azi ca membru independent si cosmopolit al unei armate noi, tinere, defensiva si sfidatoare, dar si inventiva si jucausa in acelasi timp. In loc sa caute protectie impotriva presiunilor exterioare prin masti si printr-o excesiva acoperire a trupului, uniforma ei este alcÃÆtuita din gaselnite culese din toate lumea. Cu aceasta noua atitudine conform careia "totul merge”, ea isi exprima indignarea fata de problemele sociale/globale, afirmandu-si convingerile in fata tuturor.
Razboinica tribala are mentalitatea unei persoane deosebit de abile. Vestimentatia vintage este amestecata cu etichete de marca de prima mana, gaselnite din magazine de lucruri ieftine si haine de mana a doua de la vreo rudÃÆ sau de la vreun prieten, dar si cu piese straine din piete si bazaruri locale cumparate in timpul calatoriilor. Blazerele in stil militar sau studentesc, jachetele de tweed gen "preppy”, vestele lungi cu centuri si glugi supradimensionate tivite cu blana sunt combinate cu pantalonii de lupta, pantalonii de calarie, puloverele largi si rochiile tricotate; accesoriile constau in esarfe studentesti cu dungi, cagule, turbane si saluri din Orientul Apropiat. Imprimeurile tehno retro sunt "neasortate” cu simboluri grafice tribale si sunt purtate sub tunici inspirate de hainele samurailor si de veste. Pantofii imbraca forma unor bocanci inalti, cu sireturi pana sus (un aer de fata dura) cu tocuri capricioase si nepractice. Razboinica tribala este o pioniera plina de entuziasm si energie. Poate parea ca si cum tocmai si-a aruncat niste haine pe ea, insa aspectul ei a fost cumpanit cu atentie si pasiune.
Designeri de marcÃÆ ce au prezentat "Razboinica tribala” in acest sezon: Balenciaga, Stella McCartney, Fendi, Marc by Marc Jacobs, Chanel, Luella, Chloe, Marni, Alice McCall, Antonio Berardi, Cacharel, Eley Kishimoto, Etro, Hussein Chalayan, Vera Wang
Poze si informatii oferite de P&G Beauty