Tendintele vestimentare in sezonul primavara-vara 2010
- 04.02.10
- 870
Ce faci cand observi ca lucrurile nu functioneaza? Stergi totul si o iei de la capat. Dar, de data aceasta, pe un cu totul alt drum.
Dupa trei sezoane de recesiune in care designerii au incercat, cu destul de putin succes, sa inteleaga ce se intampla cu ei, cu clientii si cu lumea in general, concluzia unanima a fost ca a venit timpul pentru o reinventare completa (a total make over). O noua poveste a fost pusa la cale de catre Moda, dedicata de data aceasta unui nou client, mult mai tanar, dinamic si pragmatic, pentru care moda trebuie sa fie, inainte de toate, o imbinare perfecta, daca se poate chiar egala, de practic cu estetic. Experimentele vestimentare nu functioneaza pentru el, iar excentricitatea este repudiata fara mila. Sub aceasta noua “presiune” chiar si formula clasica a primului rand a cedat, la loc de onoare fiind pusi atat bloggari cu varste incepand de la 13 ani cat si vedete ca Mary si Kate Olsen sau mai nou venita in clubul fashion trend setter-ilor, Lady Gaga. Tanara Lindsay Lohan a fost angajata ca si consultant artistic de catre casa Ungaro, iar Lilly Allen a ilustrat live prezentarea Chanel la fel ca si Roisin Murphy pentru Viktor&Rolf.
Internetul devine mediul si preocuparea principala a modei, in incercarea de a ajunge la acest nou consumator. Prezentarile de moda sunt transmise live pe net, iar Lady Gaga isi lanseaza noul single la finalul prezentarii lui Alexander McQueen, lucru anuntat, cum altfel, decat pe Twitter. Reclamele se subordoneaza si ele noului curent, iar cel mai reprezentativ exemplu ramane Cartier care inlocuieste batrana pantera cu un baby leopard.
Concluzia: la timpuri noi, oameni si moravuri noi. Un sezon care celebreaza tineretea si tot ce are ea mai frumos.
Culori
Albul devine “noul negru”, albastrul (tot intr-o nuanta optimista) este omniprezent pe podiumurile de prezentare, iar pastelurile si cremul adauga o nota de rafinament sezonului. Florile colorate (Chanel, Dolce&Gabbana, Marni), imprimeurile sepia (Prada) sau cele psihedelice de la McQueen si Versace (o reminiscenta a perioadei post punk citata si in colectiile de toamna-iarna), jocurile grafice alb-negru de la Givenchy si cele alb-rosu de la Alexander Wang adauga extra bogatie, dar si fantezie, noului sezon.
Materiale
Materialele groase sau rigide au fost inlocuite de tull, dantela si panglici. Sifonul si matasea adauga si ele un plus de feminitate, iar denimul poate fi considerat noul material vedeta al sezonului. Tull-urile brodate manual, cu aplicatii florale sau dantela, sunt folosite in special pentru a obtine un efect romantic, dar nu vetust!
Materialele paietate raman si in acest sezon in moda, diferit este modul in care ele sunt folosite acum. Daca pentru toamna-iarna ele apareau, in general, in ansambluri pretioase, rochii de seara spectaculoase sau bluze parca decupate direct din serialul Dinasty, pentru noul sezon designeri ca Phillip Lim le folosesc pe tipare neasteptate, surprinzator de tineresti (cel mai bun exemplu - the boyfriend jacket).
Ovidiu Buta
Foto: P&G Beauty
Dupa trei sezoane de recesiune in care designerii au incercat, cu destul de putin succes, sa inteleaga ce se intampla cu ei, cu clientii si cu lumea in general, concluzia unanima a fost ca a venit timpul pentru o reinventare completa (a total make over). O noua poveste a fost pusa la cale de catre Moda, dedicata de data aceasta unui nou client, mult mai tanar, dinamic si pragmatic, pentru care moda trebuie sa fie, inainte de toate, o imbinare perfecta, daca se poate chiar egala, de practic cu estetic. Experimentele vestimentare nu functioneaza pentru el, iar excentricitatea este repudiata fara mila. Sub aceasta noua “presiune” chiar si formula clasica a primului rand a cedat, la loc de onoare fiind pusi atat bloggari cu varste incepand de la 13 ani cat si vedete ca Mary si Kate Olsen sau mai nou venita in clubul fashion trend setter-ilor, Lady Gaga. Tanara Lindsay Lohan a fost angajata ca si consultant artistic de catre casa Ungaro, iar Lilly Allen a ilustrat live prezentarea Chanel la fel ca si Roisin Murphy pentru Viktor&Rolf.
Internetul devine mediul si preocuparea principala a modei, in incercarea de a ajunge la acest nou consumator. Prezentarile de moda sunt transmise live pe net, iar Lady Gaga isi lanseaza noul single la finalul prezentarii lui Alexander McQueen, lucru anuntat, cum altfel, decat pe Twitter. Reclamele se subordoneaza si ele noului curent, iar cel mai reprezentativ exemplu ramane Cartier care inlocuieste batrana pantera cu un baby leopard.
Concluzia: la timpuri noi, oameni si moravuri noi. Un sezon care celebreaza tineretea si tot ce are ea mai frumos.
Culori
Albul devine “noul negru”, albastrul (tot intr-o nuanta optimista) este omniprezent pe podiumurile de prezentare, iar pastelurile si cremul adauga o nota de rafinament sezonului. Florile colorate (Chanel, Dolce&Gabbana, Marni), imprimeurile sepia (Prada) sau cele psihedelice de la McQueen si Versace (o reminiscenta a perioadei post punk citata si in colectiile de toamna-iarna), jocurile grafice alb-negru de la Givenchy si cele alb-rosu de la Alexander Wang adauga extra bogatie, dar si fantezie, noului sezon.
Materiale
Materialele groase sau rigide au fost inlocuite de tull, dantela si panglici. Sifonul si matasea adauga si ele un plus de feminitate, iar denimul poate fi considerat noul material vedeta al sezonului. Tull-urile brodate manual, cu aplicatii florale sau dantela, sunt folosite in special pentru a obtine un efect romantic, dar nu vetust!
Materialele paietate raman si in acest sezon in moda, diferit este modul in care ele sunt folosite acum. Daca pentru toamna-iarna ele apareau, in general, in ansambluri pretioase, rochii de seara spectaculoase sau bluze parca decupate direct din serialul Dinasty, pentru noul sezon designeri ca Phillip Lim le folosesc pe tipare neasteptate, surprinzator de tineresti (cel mai bun exemplu - the boyfriend jacket).
Ovidiu Buta
Foto: P&G Beauty